بستن درز انقطاع ساختمان | پارسیان راپل

بستن درز انقطاع ساختمان

بستن درز انقطاع نمای ساختمان یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش هایی می باشد که در هر ساختمانی باید انجام شود. بستن درز انقاطاع نمای ساختمان موجب جلوگیری از ورود پرندگان مزاحم بین دو ساختمان شده و از خطرات بسیاری جلوگیری می‌کند.

در این نوشته قصد داریم به راهنمای کامل نحوه اجرای بستن درز انقطاع نمای ساختمان، و همچنین بهترین متریال برای بستن فاصله دو ساختمان بپردازیم؛ در صورتی که هر سوالی در خصوص بستن درز انقطاع نما داشته باشید در این نوشته بصورت کامل به پاسخ سوالات خود خواهید رسید.

درز انقطاع چیست؟

قبل از این که بخواهیم درباره بستن درز انقاع نمای ساختمان بپردازیم بهتر است بدانیم که اصلا درز انقطاع چیست؟ و چه کاربری دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که درز انقطاع نمای ساختمان یک فاصله استاندارد از پیش تعیین شده می باشد که بین دو ساختمان یا ساختمان های همسایه ایجاد می‌شود.

درز انقطاع در بین ساختمان‌ها به جهت جلوگیری از افتادن وزن ساختمان‌ها بر روی یکدیگر ایجاد می شود و از تنش های بیش حد در مواقع اضطراری همچون در زمان وقوع زلزله جلوگیری می‌کند. به طور کلی درز انقطاع ساختمان موجب افزایش ایمنی ساختمان ها شده و در هر ساختمانی باید ایجاد فاصله بین دو ساختمان رعایت شود.

بستن درز انقطاع ساختمان

بستن درز انقطاع ساختمان یکی از الزامات لازم برای هر ساختمان می باشد. زیرا وجود فاصله بین دو ساختمان موجب ورود پرندگان مزاحم بین دو ساختمان شده و برای ساکنین ساختمان ها مزاحمت های بسیاری را همچون سر و صدای پرندگان و… را ایجاد می‌کند.

برای بستن درز انقاطاع نمای ساختمان مصالح و متریال های بسیار مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آن متریال با توجه به وضعیت فعلی نمای ساختمان و همچنین میزان فاصله بین دو ساختمان ها استفاده می شود که برخی از آن متریال ها دارای دوام بسیار بالایی می باشند.

در ادامه مطالب به معرفی انواع متریال قابل استفاده برای بستن درز انقطاع را بصورت کامل معرفی کرده و سپس مورد نقد و برسی قرار خواهیم داد.

بستن درز انقطاع ساختمان | پارسیان راپل
بستن درز انقطاع ساختمان

قیمت بستن درز انقطاع

قیمت بستن درز انقطاع نمای ساختمان وابسته به وضعیت فعلی نمای ساختمان شما بوده و با توجه به روش اجرای پروژه، جنس و نوع متریال استفاده و متراژ پروژه شما مشخص می شود. برای این که از قیمت بستن درز انقطاع نمای ساختمان خبردار شوید باید پروژه شما توسط کارشناسان کار در ارتفاع برسی شده و پس از برسی های انجام شده قیمت نهایی خدمت شما مشخص شود.

در صورتی که برای نمای ساختمان خود نیاز به یک شرکت کاربلد و معتبر برای بستن درز انقطاع هستید می‌توانید پروژه خود را به شرکت ما بسپارید و ما خدمات بستن درز انقطاع نمای ساختمان را برای شما مشتریان عزیز با بهترین قیمت ممکن و بصورت کاملا تضمینی انجام دهیم.

جهت دریافت مشاوره از شرکت ما همین حالا با مشاورین و کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید تا مشاوره های لازم را به همراه لیست قیمت بستن درز انقطاع با متریال های مختلف خدمات شما مشتریان عزیز ارسال نماییم.

تلفن تماس مشاورین شرکت: 09351751305

روش های بستن درز انقطاع نمای ساختمان

در حال حاضر امروزه برای بستن درز انقطاع نمای ساختمان دو روش به جهت دسترسی به نمای ساختمان وجود دارد که آن روش ها به شرح زیر می باشند:

  • روش اول: راپل کاری یا همان دسترسی به نما با طناب
  • روش دوم: بستن داربست به نمای ساختمان

دو روش ذکر شده از جمله پر استفاده ترین روشها و ابزارهای دسترسی به نمای ساختمان می باشند که در ادامه به نقد و برسی و توصیف کامل هر کدام از روش های ذکر شده خواهیم پرداخت. البته در خصوص روش های دسترسی به نمای ساختمان ابزارهای دیگری همچون جرثقیل و بالابرهای هیدرولیکی هم وجود دارد که معمولا در پروژه های بسیار خاص استفاده می شوند و در اکثر پروژه ها کاربردی ندارند.

بستن درز انقطاع با راپل

بستن درز انقطاع با راپل یا همان طناب یکی از بهترین و ایمن ترین روش های دسترسی به نمای ساختمان به جهت بستن فاصله بین دو ساختمان می باشد که هم از هزینه بسیار کمتری برخوردار است و هم ایمنی بسیار بالا ترین نسبت به سایر روش های دیگر دارد.

بستن درز انقطاع با طناب بسیار زود تر از سایر روش های دیگر انجام می شود و شما کارفرمایان هیچ هزینه ای در قبال دسترسی به نمای ساختمان پرداخت نمی‌کنید؛ تنها هزینه ای که برای بستن درز انقطاع نما با طناب پرداخت می کنید دستمرزد اجرای پروژه و هزیه متریال می باشد.

بستن درز انقطاع ساختمان | پارسیان راپل
بستن درز انقطاع نمای ساختمان

بستن درز انقطاع با داربست

بستن درز انقطاع ساختمان با داربست معمولا در ساختمان هایی استفاده می شود که شرایط برای استفاده از روش راپل وجود نداشته باشد؛ بستن درز انقطاع با داربست نسبت به روش راپل هزینه بالاتری دارد و از لحاظ ایمنی امنیت کمتری نسبت به روش راپل کاری یا همان طناب دارد.

برای بستن درز انقطاع ساختمان شما باید هم هزینه نصب داربست را بپردازید و هم دستمزد اجرای پروژه و متریال خریداری شده! پس در نتیجه اجرای خدمات با این روش هزینه بیشتری نسبت به روش راپل دارد.

به طور کلی استفاده از داربست برای بستن فاصله بین دو ساختمان زمانی مناسب است که در نمای ساختمان داربست وجود داشته باشد و شما نیاز به بستن مجدد داربست به جهت دسترسی به نمای ساختمان نداشته باشید.

انواع متریال درز انقطاع

همانطور که در پاراگراف قبلی بله این موضوع اشاره کردیم امروزه ابزارها و متریال های بسیار زیادی برای بستن درز انقاطاع نمای ساختمان استفاده می شود که هر کدام از این متریال دارای مزایا و معایب های مختلفی می باشند. برخی از متریال درز انقطاع به شرح زیر می باشد:

  • ورق گالوانیزه
  • توری فرنگی یا همان توری مرغی
  • یونولیت
  • سیمان و…

چهار متریال ذکر شده از جمله پر استفاده ترین متریال درز انقطاع ساختمان می باشد که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بین مصالح ذکر شده ورق های گالوانیزه یکی از بهترین و بادوام ترین متریال مورد استفاده برای بستن درز انقطاع نمای ساختمان می باشد.

بستن درز انقطاع با ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از پر استفاده ترین متریال برای بستن درز انقطاع می باشد که از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این ورق ها با استفاده از پیچ و رولپلاک به نمای ساختمان شما پیچ می شوند و در برابر عوامل جوی همچون آب و هوا بسیار مقاومت بالایی دارند.

ورق گالوانیزه به دلیل عمر طولانی که دارند بهترین انتخاب برای بستن درز انقطاع نمای ساختمان می باشند؛ اگر قصد بستن فاصله دو ساختمان را دارید پیشنهاد ما فقط استفاده از ورق های گالوانیزه می باشد زیرا هیچ کدام از سایر متریال دیگر همانند ورق ماندگاری و مقاومت ندارند و با گذشت زمان ممکن است شما مجدد نیاز به بستن درز و انقطاع نمای ساختمان خود را داشته باشید.

بستن درز انقطاع ساختمان | پارسیان راپل
بستن درز انقطاع

سخن نهایی

بستن درز انقطاع نمای ساختمان یک خدمات کاملا تخصصی و مهم می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این خدمات باید توسط شرکت های کاربلد و معتبر انجام شود تا فرآیند بستن درز انقطاع ساختمان شما به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه ضعفی انجام شود.

در صورتی که نیازمند خدمات بستن درز انقطاع نمای ساختمان هستید خدمات خود را به شرکت ما بسپارید! شرکت ما با نام پارسیان راپل بیش از 30 سال است که در زمینه خدمات کار در ارتفاع و راپل کاری از جمله نماشویی ساختمان، نقاشی نمای ساختمان و پیچ و رولپلاک نما در حال فعالیت می باشد و با کلیه روش های اجرای پروژه ها آشنایی کامل دارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان + بازدید حضوری از محل پروژه خود همین حالا با مشاورین و کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید. مشاورین و کارشناسان شرکت ما بصورت 24/7 آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشند.

تلفن تماس مشاورین شرکت: 09351751305

2 نظر در “بستن درز انقطاع ساختمان

    • پارسیان راپل
      پارسیان راپل می گوید :

      سلام خیر یونولیت با گذشت زمان از بین میره اما ورق گالوانیزه ماندگار و عمری هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *